Filmoví a televizní kritici dnes s oblibou tvrdí, že jsme se ocitli ve zlaté éře televize. Na diváky odevšud vyskakují upoutávky na vysokoprodukční seriály a filmy, u kterých mnohdy nerozeznáme, zda byly vytvořeny pro kina nebo TV obrazovky. A u mnohých z nich už na tom vlastně ani nezáleží. Na obrazovky se stejně dostanou. Ba co víc, v kinech a na filmových festivalech se dnes v premiéře promítá i celá řada tzv. prestižních seriálových děl, což byla donedávna věc nevídaná. Není proto divu, že leckdo může nabýt dojmu, že kvalita televizního vysílání má co do činění právě s kinematografií a že její “vzestup” je přímo závislý na tom, jak prestižní filmař se na daném TV díle podílí. Situace je ovšem o poznání složitější, a i proto jsme se letos rozhodli téma filmařů a filmařek v televizi prozkoumat blíže. Mimoto detailněji probereme spojení dvou médií a průmyslů, které spolu nutně musely začít spolupracovat, ačkoli se od sebe v mnohém odlišují.