Usínáte při poslechu zvuku smažících se hranolek v restauraci Severka ze seriálu Most? Pak jste určitě jedním z 20.000 fanoušků facebookových stránek tohoto projektu České televize, který na sociálních sítích lámal rekordy. O úspěšných kampaních diskutovala včera v poledne ve stanu ČT expertka na sociální sítě veřejnoprávní televize Lucie Macháčková.
Přiznala, že její tým na tak velkou smršť diváckého zájmu při premiéře Mostu na počátku letošního roku nebyl připraven. “Je to jako když jedete prodávat hotdogy na festival. Je sobota 10:00, vy jste všechno prodali, nejsou párky, rohlíky ani kečup. Před stánkem ale čeká 800 lidí. A vy nemůžete jen tak odjet,” vzpomínala na obrovský nápor komentářů po odvysílání každého dílu. Kampaň k Mostu, která podle ní všechny vyšťavila, byla mimořádně úspěšná; bez sponzorované reklamy nasbírala rekordních 20 milionů zobrazení a samotná facebooková stránka získala 20.000 fanoušků.
ČT ale na “sockách” slaví úspěchy i s jinými formáty. Téměř tisíc sdílení na facebooku mělo například video k výročí invaze vojsk Varšavském smlouvy v roce 1968 s názvem “Jak by to vypadalo, kdyby měl Dubček telefon”.
Pokud jste debatu nestihli, můžete se na ni podívat na iVysílání ČT v sekci LFŠ 2019.
(ČTK/epe)