Pod dlouhým názvem Trendy v současné reklamě: Jak vznikají videa, která hýbou společností se kolem sobotního poledne odehrála v Respekt stanu diskuze na aktuální témata. Ani krátká, ale o to vydatnější přeháňka nezabránila trojici marketérů v povídání o audiovizuálních dílech, jež s uměleckými ambicemi obvykle spojeny nemáme. „Dobrá reklama by měla probudit emoci. Jakoukoli,“ shrnul hlavní myšlenku Miky Karas, kreativní ředitel Scholz & Friends. „Ale čím jednodušší máte myšlenku, tím hůře se realizuje,“ přemítal Vlado Kurek, creative director slovenské pobočky agentury Triad, a posluchačům bylo rázem jasné, že jakkoli mohou reklamy ve srovnání s vycizelovanými filmovými díly vypadat banálně, je za nimi spousta černé práce. Diskuze se účastnila i Klára Králíčková, managing director Stink Films Prague a pod moderací Veroniky Vimmerové, šéfredaktorky časopisu Studenta, se návštěvníci dočkali i spousty reklamních ukázek.
Na nich se jasně ukázalo, že reklama odráží trendy a nálady ve společnosti, proto dnes mezi nosná témata patří přehodnocování genderových rolí a vymezování se vůči stereotypům. Společenská angažovanost přitom dlouhodobě funguje, jen je nutné, aby se daná značka takto projevovala konzistentně; ropným magnátům uvěříte obrat o 180 stupňů a zájem o životní prostředí jen stěží. U nás se podobné snahy začínají rodit až v poslední době, ale minimálně z hlediska peněz vynaložených na řemeslnou kvalitu jsme přece jen před Slovenskem, povzdechl si Kurek.
Základem je však stále hledání insightu, jednoduchého, a přitom silného vhledu do fenoménů, které lidé běžně chápou a zažívají – ovšem nemají je dostatečně pojmenované a je proto možné se na publikum skrze originální uchopení napojit. Jak se shodli všichni debatující, chce to hlavně odvahu!
-moj-