Industry program filmové a audiovizuální výchovy
Industry program na LFŠ 2019
I letošní druhý ročník Industry programu představí ověřené a inovativní formáty audiovizuální výchovy. O svých zkušenostech s vývojem a vedením vzdělávacích programů pro školy budou mluvit čeští i zahraniční odborníci. Účast na mezinárodním setkání je bezplatná a je určena učitelům základních, středních a uměleckých škol, lektorům kroužků a dílen pro děti a mládež, kinařům, klubistům a dalším aktivním zájemcům o filmovou výchovu. Díky tomu, že je Industry program otevřený také návštěvníkům festivalu, je možné nevšední formy filmových dílen testovat společně.
Industry programu předchází Cined: Seminář filmové výchovy (Odborný program, 27.7.), akreditovaný MŠMT v rámci DVPP, který představí, jak lze s filmem pracovat ve škole.
Ohlédnutí za ročníkem 2019
Program
Hosté

Jessie Curell
Jessie Curell se věnuje mediální edukaci už více než 15 let. Specializuje se na kreativní workshopy zaměřené na rozvoj mediální a digitální gramotnosti, které aktivně realizuje ve spolupráci s různorodými institucemi, školami, muzei, neziskovými organizacemi a filmovými festivaly napříč Kanadou, Amerikou, Jižní Afrikou a Asií. Unikátní přístup k mediálnímu vzdělávání proto těží ze zkušenosti, kterou Jessie získala při práci s tisíci studenty a učiteli z různorodých prostředí. Jessie je ředitelkou a zakladatelkou organizace Hands on Media Education, jejímž cílem je zapojit mediální výchovu do škol a na pracoviště skrze konzultace, workshopy a poskytování metodických materiálů.

Dan Mayfield
Dan Mayfield je multi-instrumentista, skladatel a mistr zvuku. Jako hudebník má na svém kontě přes 15 alb folkových a indie hudebních skupin, s nimiž jezdí pravidelně na turné po celé Evropě (např. Daniel Johnston, Darren Hayman and the Wave Pictures). Zároveň je lektorem School of Noise (Škola hluku) a autorem worskhopů pro děti i dospělé, které se věnují zvuku a experimentální a elektronické hudbě. Více než 14 let se také věnuje práci s dětmi i dospělými s poruchami autistického spektra a v roce 2015 vydal knížku pro děti Jasper and the Magpie, která z těchto zkušeností vychází.

František Topinka
František Topinka dlouhodobě působí jako gymnaziální učitel výtvarné výchovy a dějin umění. Od roku 2009 se jako lektor věnuje filmově vzdělávacímu projektu kina Aero s názvem Aeroškola, který pracuje s dětmi, dospělými, seniory a školami v oblasti filmové a audiovizuální výchovy. O rozvoj edukačních programů se stará také ve Studiu Scala v Brně. Je vedoucím filmového tábora Aertěk, spoluorganizuje festival Malé Oči pro děti z mateřských a základních škol a je jedním z členů Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu.

Ester Valchářová Pěkná
Ester Valchářová Pěkná působí v Jednom světě na školách od roku 2015, aktuálně se zabývá především oblastí mediálního vzdělávání. Vede tým koordinátorek, který společně připravuje řadu vzdělávacích a výukových akcí i materiálů pro školy a realizuje výzkumy o stavu mediální výchovy v ČR. Je členkou Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu a Platformy pro mediální vzdělávání.

Jan Kulka
Absolvent střihové skladby na FAMU. Je autorem pra-kinematografických aparátů, zařízení odkazujících na prapůvody a současný stav kinematografie. Po Kouzelné skříňce, kde rozvíjí a doslovně roztáčí vnímání abstraktního obrazu a světelného toku na základě experimentů Jana Evangelisty Purkyně, představil několik let vyvíjený aparát Pramítačka. Ta se stává autorovým manifestem samotné kinematografie, kdy standardizované, opomenuté či slepé vývojové linie jsou znovu artikulovány skrze jeden stroj.

Ondřej Belica
Ondřej Belica vystudoval katedru kamery na FAMU a od roku 2010 spolupracuje na řadě krátkých i celovečerních hraných filmů. Mezi jeho poslední filmy patří hraný dokument Central Bus Station (Tomáš Elšík, 2018) nebo připravovaný celovečerní hraný film Sršeň v láhvi režiséra Víta Zapletala. V roce 2012 získal cenu za nejlepší kameru na festivalu Kamera Oko a Kodak Young Cinematographers Award za film Úsvit (Gyuri Kristóf, 2011). Jako lektor pořádá workshopy obrazu a střihu. Mimo umělecké filmové tvorby se na FAMU věnuje doktorskému studiu a výzkumu soumračného vidění.

Miroslav Hanus
Absolvent žurnalistiky a politologie na Masarykově univerzitě. Jeden ze zakladatelů projektu Fakescape – hry, jejímž cílem je rozvíjet mediální gramotnost a kritické myšlení a nabízet učitelům metodické podklady pro výuku. Této oblasti se věnuje i v rámci dalších projektů, například pIšQworky nebo Prezentiáda. Zkušenost pro projekt získal také během spolupráce s portálem Demagog.cz, Slováckým deníkem nebo v politickém marketingu.
